Hogy milyen egy sikeres klasszikus Home Staging projekt,arról írtam nemrég.
Most nézzük meg, hogy néz ki egy ingatlan befektetés.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/halo6.jpg)
Már első lépésben nagy a különbség a klasszikus, és az ingatlanbefektetéssel kombinált Home Staging között.
A klasszikus Home Stagingnél egy olyan lakásról beszélünk, amiben nagy valószínűleg laknak, de akár simán lehet, hogy üresen áll, a lényeg, hogy egy jó állapotú vagy esetleg közepes állapotú ingatlanról van szó, ahol kisebb javításokkal, átalakításokkal, funkció kiemeléssel, ingatlan stylinggal és enteriőrfotóval máris hatalmas sikereket érhetünk el.
Ami biztosan nincs: nem tervezünk új konyhát, fürdőszobát, nincsenek hatalmas átalakítások. Ebben az esetben abból kell kiindulni ami van, abból kell kihozni a maximumot. A lakás értékének 1-5%-át érdemes a lakásfelkészítésre ráfordítani.
De mi van az ingatlanbefektetéssel?
Na, ott teljesen másról van szó!
Már ott indul, hogy nagyon fontos, hol és milyen lakást veszünk meg. Nem bízzuk a véletlenre, nem arról van szó, hogy már egy meglévő lakásból hozzuk ki a maximumot, hanem már úgy keresünk ingatlant, hogy tudjuk, jó lesz befektetési célra.
Ezek a lakások az esetek 80-90%-ban nagyon-nagyon le vannak pukkanva, de nem feltétlenül van mindig erről szó. Most induljunk ki abból, hogy egy nagyon lelakott lakást veszünk meg.
Az ingatlanbefektetésnél a lakás teljes átalakuláson megy át. Minden porcikája megújul.
Mutatom hogyan!
Ennél a 13. kerületi projektnél onnan indultunk, hogy kb. 30-40 éve semmi sem történt a lakással.
A lakás teljesen átalakult, ablakokat, ajtókat cseréltünk, a lakás alaprajza funkcionálisan is átalakult. Szükség volt világítás tervre, burkolat tervre, gipszkarton tervre, stb, azaz a teljes lakás tervezésére. Ebből a két fő helyiség amit a vevők nagyon kritikus szemmel néznek, a fürdőszoba és a konyha is teljesen megújult.
Ezen kívül a célcsoportra tervezett lakás teljes design terve, a kiegészítőkkel együtt, tette fel a pontot az i-re.
Íme egy panellakás értéknövelésének végeredménye. Így néz ki az ingatlanbefektetéssel kombinált Home Staging projekt az én olvasatomban. A sok befektetett munka így növeli meg egy ingatlan értékét.
1. Hatalmas az előszobában a változás. Az első benyomás mindent visz és nem megismételhető, így arra törekedtem, hogy már belépésnél nagy hatást érjünk el. Az ajtó kikerült és a mögötte lévő nagyobb szoba vendégszobává és egy pici gardrób szobává alakult át.
A beépített szekrény kisebb lett, de mivel lett egy kis gardrób helyiség így elbírta a lakás ezt a változást. Cserébe nagyobb lett a tér mikor belépünk és le is tudunk ülni, van hol felvenni a cipőnket.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/eloszoba_elotte_utana_2.jpg)
2. A hálószoba is teljesen átalakult.
Azzal, hogy nem üresen áruljuk, hanem funkciójának megfelelőlen berendeztem, látszik, hogy egy 160×200 cm-es franciaágy kényelmesen elfér benne, még a szoba másik végében egy kis dolgozó sarok is helyet kapott.
A beépített szekrény kisebb lett, de mivel lett egy kis gardrób helyiség így elbírta a lakás ezt a változást. Cserébe nagyobb lett a tér mikor belépünk és le is tudunk ülni, van hol felvenni a cipőnket.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/haloszoba2.jpg)
3. A vendégszoba funkcionálisan alakult át, ajtók jöttek-mentek. A design pedig nem mindennapi egy panel lakáshoz képest, így könnyen elérjük, hogy a vevők beleszeressenek.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/vendegszoba.jpg)
4. A retró fürdőszobából (gyerekkorom hét törpe matricájával a falon) egy csodás, modern fürdőszoba lett. A zuhanykabinnal elértük, hogy a fürdőszobába kényelmesen befért egy elöltöltős mosógép is.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/furi_2.jpg)
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/furi_4.jpg)
Plusz még tervezni is imádtam ezt a hexagon csempés fürdőszobát. Mutatom a burkolat tervemet is 😉 Ebből a tervből dolgozott a burkoló.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/burkolat_terv2.jpg)
5. A nappaliban szintén a funkciók kialakításából látszik, hogy mekkora a tér. Mennyi helyet foglal el egy kényelmes kanapé fotellal, dohányzó asztalokkal. Egy üres lakásban ezt a vevők nem tudják felmérni, sajnos nem látják a terekben rejlő lehetőségeket.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/nappali1.jpg)
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/nappali.jpg)
6. A konyhának egy porcikája sem maradt. A funkcionalitás és a design egy panel lakás konyhájában is találkozhat. A magasfényű, fogantyú nélküli frontok letisztult, egységes, modern formát adnak a konyhának.
A két fekete front felület egy kis játékosságot visz a térbe, és a munkapult színe a frontokban is visszaköszön. Azzal, hogy a mosogató fekete színű és nem fém, a fekete pulttal összeolvad így egy egységes felületet kapunk, ami tágítja a teret, plusz nem töri meg a munkapult felületét.
A konyhából könnyen kiárad a fény az előszobába, mivel itt kikerült a konyhaajtó.
Egy panel konyha így is kinézhet!
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/konyha.jpg)
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/konyha2.jpg)
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/konyha3.jpg)
7. Még a kis pici erkély is a lakáshoz igazodott. A műfű nem csak a padlón, hanem a falon és az erkélykorlát alatti részen is megjelenik. Így egy nagyobb zöld felületet kapunk a panelrengeteg világában.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/erkely.jpg)
Egy csodás, modern lakást álmodtam meg, és ez lett a végeredmény, figyelembe véve a célcsoportot akinek a lakás készült.
![](http://stiluster.hu/wp-content/uploads/2019/12/halo4.jpg)
Nagyon nem mindegy, kinek készítjük fel a lakást az eladásra. Amint megvan a kiszemelt lakás, a második lépés a célcsoport belövése, meghatározása.
Mert nem a saját ízlésünkre tervezzük és alakítjuk ki az eladásra felkínált ingatlant, csakis a vevőnek, a pontosan meghatározott célcsoportnak tervezünk, ő áll a középpontban.
Megvan a lakás, megvan a célcsoport, kész vannak a tervek, majd elkészült a felújítás. Jöhet itt is az ingatlan styling és a fotózás.
Ezeket a folyamatokat követi a marketing, mert a lakást piacra is kell dobni, de nem mindegy, hogy hogyan.
Az ingatlanbefektetési projekteknél is fontos lépés kiválogatni és összeállítani azokat a képeket, amik segítik az eladást, majd a lakáshoz készül egy speciális hirdetési szöveg, hirdetési emlékeztető, plusz egy saját weboldal is. Nem utolsó sorban pedig a méretarányos alaprajz.
Ezek mind, mind segítenek abban, hogy milliókkal többét érő ingatlant dobj a piacra.
Több millió forintot kell költeni egy befektetésnél, hogy sok-sok tíz millió forintot nyerjünk vele!
Ami viszont mindkét esetben nagyon fontos, ÉRTÉKES lakásokat hozunk létre, mert csak akkor fizetnek a vevők sokkal többet, a piaci ár felett!!
A cikket a saját blogomról vettem át, hogy itt a weboldalamon is sok-sok segítséget nyújtsak Neked.
Ha tetszett a cikkem, akkor kérlek oszd meg, hogy mások is elolvashassák és csatlakozz az StílusTér Facebook közösségéhez, ITT!
Sok új és friss munkákkal, hírekkel várlak szeretettel!