Állandó kérdés, ami nagyon sok alkalommal felmerül.

Kell majd az a vevőnek? Mit csináljak vele? Mennyit költsek rá?

A helyzet az, hogy nincs egy üdvözítő megoldás, minden lakás, minden helyzet más és más.

Viszont a jó hír az, hogy van több lehetőség, amik közül választhatsz!

No, vegyük sorba őket. Mik is ezek?

Ami a legfontosabb, eleve kétféle Home Staging-ről beszélünk.

Az egyik a klasszikus, amikor ugye a saját lakásod árulod, esetleg benne is laksz.

A másik, amikor befektetési céllal vásárolsz, vagy egy meglévő, üres lakást befektetési céllal újítasz fel.

Mindkét esetben teljesen másféleképpen kell gondolkodni. Egy dolog azonban mindkettőben azonos, mégpedig az, hogy a funkciókat jól kijelölve, célcsoportra tervezett designnal, stylingolva, profin befotózva kell piacra dobni.

stiluster_11.jpg

Miért jobb egy bebútorozott lakás, mint egy felújított, de bútorozatlan? Erről is hamarosan írok egy cikket.

De térjünk vissza arra, hogy miért kell a kétféle Home Staging esetében másként gondolkodni?

Kezdjük azzal, amikor benne laksz a lakásban, itt ugye eleve vannak bútoraid.

Az hogy melyik bútorod segíti az eladást, a tanácsadás majd a tervezés alatt kiderül. Azok maradnak, amik beépíthetőek a designba, a többinek sajnos mennie kell.

Az, hogy örökre, vagy csak az eladás idejére, rajtad múlik. A lényeg, hogy az adott célcsoportnak nem biztos, hogy minden bútorod megfelel. Fontos, hogy a leendő vevőnek készítsük fel a lakást, nem pedig a saját ízlésedre.  A tulajdonosoknak sokszor nehéz elvonatkoztatni attól, hogy nekik mi tetszik, ezért jó egy szakember, aki segít ebben és őszintén megmondja, melyik bútor maradhat és mi az, aminek mennie kell.

Azokról  a bútorokról, amik nem segítik az eladást, szabadon dönthetsz.

Két megoldás közül választhatsz, eladod vagy „parkoltatod” a saját költözésedig. Amit a szíved diktál.

Nekem az a tapasztalatom, hogy a klasszikus eladásoknál a tulajdonosok nagyon sok bútorukat elengedik, mert az új életükbe már nem szeretnék továbbvinni, ezeket szívesen eladják. Nagyon sok csoport van a Facebook-on, ahol ezeket értékesíteni lehet, de természetesen ott vannak még a hagyományos értékesítési oldalak is. Én elsősorban azokat szoktam ajánlani, amik lokáció alapúak, mert az emberek szívesebben vesznek olyan bútorokat, amik közel vannak a lakhelyükhöz és gyorsan hozzá tudnak jutni.

Azok a bútorok, amik a szívedhez nőttek, szereted őket de nem passzolnak a designba, általában tárolóban, raktárban, vagy a családnál, barátoknál kapnak helyet arra a kis időre míg a sikeres eladás után magaddal viheted.

Nem találkoztam olyan esettel, ahol ne kellett volna valamilyen bútort venni a klasszikus Home Staging során is. Ez persze lakásfüggő. Van ahol csak a székeket, kisebb bútorokat kellett lecserélni, de volt ahol a kanapét vagy a teljes hálószobabútort. Erre nincs egyértelmű szabály, mert nem lehet előre tudni, hogy neked milyen bútoraid vannak. A bútorokra költött összeg mértéke ezért változó.

A Home Staging-nél nagyon fontos a ráfordított összeg, nem mindegy, hogy kinek, hol, milyen értékű ingatlant mennyiért kell bebútorozzunk.  A klasszikus Home Staging esetén átlagosan pár százezer forintról van szó, de természetesen ez az átlag, pluszba vagy mínuszba átbillenhet a mérleg, a lakás bútoraitól és értékétől függően.

Teljesen más a helyzet a befektetéssel kombinált Home Staging estén!

Minden esetben egy teljesen üres, bútorozatlan, felújított lakásról van szó, amit  A-tól Z-ig be kell rendezni. A funkciókat itt is meg kell mutatni, ezért szükség van kanapéra, ágyra, asztalra, székekre, dekorációra és még sorolhatnám, nagyon hosszú a lista.

A befektetéssel kombinált Home Staging esetében a felkészítés során legtöbbször megvesszük a bútorokat és a kiegészítőket.

Mindkét Home Stagingnél több lehetőségünk van a bútorok értékesítésére. Beépíthetjük a vételárba, vagy felajánlhatjuk a vevőnek, hogy amire szüksége van, azt vegye meg a vételáron felül.

Nagyon változó, hogy a vevők mit vesznek meg. A lámpákat, függönyöket szinte mindig, mert senki nem akar azzal foglalkozni, hogy másikat vegyen. Ezt általában érdemes az árba beépíteni.

A bútoroknál, dekorációnál már más a helyzet. Attól függ ki a vevő. Ha egy befektető veszi meg a lakást kiadás céljából, ő sokszor igényt tart a teljes bútorzatra, de még a kiegészítőkre is, mert egy befotózott, bebútorozott lakást jóval piaci ár felett lehet kiadni is. Ez nagyon vonzó a számukra, de ez sincs minden esetben így.

Ha magánszemélyről van szó, természetesen attól függ, hogy milyen bútora van, mire van szüksége, vagy mibe szeret bele a vásárlás alatt.

Azokat a bútorokat, amik nem kellenek az új tulajdonosnak, általában könnyű értékesíteni, mert vadonatújak. Egy új bútor a bolti áron alul általában gyorsan el szokott kelni.

Annak, aki ingatlanbefektetéssel üzletszerűen foglalkozik, pár univerzális bútordarabot érdemes megtartania és raktárba tárolnia, mert egy következő lakásban újra fel tudja használni. Aztán pár projekt után ő is értékesítheti.

Mindezek mellett nemrég itthon megjelent egy új szolgáltatás, a  BÚTORBÉRBEADÁS.

Mikor lehet bérelni a bútort és érdemes-e?

A bútorbérlés abban az esetben nagy segítség, ha az ingatlant nem lakottan árulják, illetve nincs a tulajdonosnak akkora kerete, hogy egy teljes lakást részlegesen vagy teljesen bebútorozzon.

Kinek jó a bútorbérlés?

Mindenkinek, aki a bútorokra és kiegészítőkre nem tud, vagy nem akar sokat költeni. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy a luxus, vagy nagyon nagy értékű ingatlanok felkészítése már speciálisabb berendezést igényel, szerintem itt elsősorban saját bútorokkal érdemes dolgozni. Viszont a klasszikus eladások többségénél a bútorbérlés nagyon jó lehetőség, jó alternatíva lehet!

konyha_nappali_3_1.jpg

A lényeg, hogy számtalan lehetőséged van a bútorok beszerzésére, eladására a Home Staging előtt, alatt és után. Nagyon fontos, hogy mindig mindent a lakásodra és az igényeidre lehet szabni. Minden esetben van választásod, hogy melyik út a legmegfelelőbb számodra, mit bír el a pénztárcád, és a lakásnak mire van szüksége, hogy a legszebb arcát mutassa.

Mindig a prémium minőségre törekszem, és igyekszem olyanokkal együtt dolgozni, akik hasonlóan gondolkodnak, mint én.

Ha bármi kérdésed van még ezzel a témával kapcsolatban, írj nyugodtan, és én válaszolok.